Ein Portemonnaie – gefertigt aus alten Jeans, die in jedem Kleiderschrank zu finden sind und oft aus Mischfasern bestehen, welche nicht recycelt werden können. Ein Kartenset – die Grundlage für Reflexion, Konversation und den nächsten Spieleabend.
Mit offenen Fragen zu alltäglichen Konsumthemen fördert Ursina Haslebacher die Auseinandersetzung mit dem eigenen Konsumverhalten. Jeweils eine Karte findet gut sichtbar im Portemonnaie Platz, um bei jeder Konsumhandlung einen kurzen Impuls zu geben, sich selbst zu hinterfragen.
Reshaping perfectly functional and aesthetical products, has become the definition of product design. The climate crisis requires the next generation of designers to be equipped to design for the challenges to come. Wake up! questions the validity of today’s approaches of product designers and the product design education within the climate crisis. Consisting of 10 alarm clocks with no stop or snooze buttons, this scene represents the moment of realizing that: In order to create era-appropriate designs, we must dispose of the outdated mindset of reshaping pre-existing products for consumerist satisfaction and redefine the purpose of the profession.